Thursday, April 9, 2009

GuA NgOk NgEk....



hurm...salam semua.....

huhuhuh...nak tau kenapa gua ngok ngek?????
ade la tadi..dalam kul 5.30 ptg...kak yati kate suh g Catt Hall utk kutip easter's egg....duh???
mau ke pegi???
bese la, janji mereka dtg kul 5.30, demn....hahahaha..
akhirnye aku paham dgn mereka, aku smpi kul 6 kat Catt, and guess what????
they stil dont arrive yet.....huhuhuh..aku sebelum itu, berjalan2 di padang antare C****(sumtin2, aku tak ingat..hahahaha) Hall and Bearsher(Ni pon salah eja...hahahaha) Hall.....
dalam jalan2 tu, aku punye la jalan2, jumpe telur(artificial je, telur plastic...tak sangke gue....huuuu




dalam nampak telur itu, aku nampak la byk gile telur2 bergelimpangan di depan mate aku....
hahaha, then aku kutip satu je(warne purple, lawa siot!)..sebab aku blum daftar lagi....argh, by the time aku daftar tu, ramai la plak yg dtg kat meja daftar tu..lagi sekali..aduh!.....
setelah mendaftar, aku duduk kat bench itu, akhir nye aku nampak abang radzi n anak2, kak yati n anak, serta kak zaf yg takde anak(blom kawen lagi daaaa!)



hahaha, lepas tu, kami start la g cari telur....cari punye cari, punye cari, tak jumpe2..hahahaha..anyway, takpe la....aku bukan cari pon...kui3...tadi yg jumpe byk2 tu da ade org len amik...sigh!.....
huhuhuhu...alah, lagipon mase dorg smpi, rase nye da lewat sgt...n da ramai gile yg g kutip telur tu..mase aku smpi pon, da ade yg satu plastic dapat.......



dengan perasaaan keciwa,mereka, pergi trade la telur tu…kui3…alangkah sedeyh nye, satu je????dan di atas kesempatan itu, aku terdengar satu suara sumbang yang mengata,"tadi ade org tu jumpe banyak, tapi satu je yg di ambik nye"....pergh, bagai di panah petir, hati ku tersentap...hahahaha..aku ni da la jenis yg cepat pick up..hua3.....takpe la.....adeyh sape suh dorg datang lambat..huargh....penganjur tupon bagi la dorgbyk coklat..hahhaha.then, abg razi smpi…..die pon dapat satu telur oren hasil rebutan nye dgn org ramai…


lame lepas itu...huhuhu...kami pon balik, setelah penat...kui3......g la aku balik umah kak yati...tibe2, "kak uya nak main lagi??", aku pon pening, nak main ape la plak ni...owh, rupe2nye, abang ajak men pokemon card..duh, aku malas.......nak tgk tv!!!...akhirnye main la jugak ngan si abang itu....huhuhuhuhu...

p/s:sedang menanti gamber drpd kak zaf..lalaalal~

11 comments:

hidayah said...

mcm best aje ramai2 gi kutip telur... huhuhu.... *akak malas nak gi -- sbb dah tau mesti ramai org.. :D*

uya ahmad said...

ramai gile akak....
huhuhu..tu yg dapat dua bijik telur aje...
takpe kak, taun depan cube lagik...kui3

oranglidi said...

kutip telur?

wa pernah mempunyai reban ayam.. lu nak?

uya ahmad said...

wekkkk...org kutip artificial nye telur je.....umah aku pon ade reban ayam......byk je telur....

oranglidi said...

haha.. haahaa..hahahaha..yeke? rilek2..

K said...

asal org celeb8 easter?

uya ahmad said...

hahahahahahahaha........mane la i tau..ahaks...

wiz said...

Apakah kegunaan telur2 itu Uya? Adakah ianya boleh dimasak sambal telur? atau kari telur? atau maggie telur atau telur pindang? Bak sumer telur2 tu, akan ku buat kek!

uya ahmad said...

hahhaha...itu telur, tidak boleh berbuat ape2 kecuali buat maen n buat tuka kepada reward apabila kite berjaya mengumpul sebanyak mane pon telur....lalaalala~~
anyway, saye mane la tau function easter day!
anyway, buat cake, jgn lupe nak bg kat saye sket....lalalala~

oranglidi said...

lamo xdngr crita.. menyepi je. tendang kang baru terkejut!

uya ahmad said...

haqhahahahahaha...nnti le....tgh final exam ni.....